BTM, Girişimci Sayısını Artırıyor ve Unicorn Hedefliyor

BTM, Girişimci Sayısını Artırıyor ve Unicorn Çıkarmayı Hedefliyor

Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) Genel Müdürü Önder Kul, girişimci sayısını artırdıklarını belirterek, “En yakın vadede unicorn çıkarmayı hedefliyoruz.” dedi.

Kul, BTM’nin girişimcilere verdiği eğitimleri anlatarak, “Bizim belki de en güçlü kaslarımızdan bir tanesi komite eşleştirme faaliyetlerimiz. ITO’daki 81 meslek komitesiyle birebir eşleştirmeler yapıyoruz. Bu şekilde hem yatırımcı sunumları gibi oluyor hem kendi ürünlerinin sektörün duayenleri tarafından geri bildirim alınmasını sağlıyorlar.” ifadelerini kullandı.

Yılda iki kez Sahne XL etkinliği düzenlediklerini belirten Kul, şunları kaydetti:

“İlk etkinliğimizi haziranın sonunda planlıyoruz. Uluslararası bağlantılarımızı buraya davet edeceğiz, buraya yatırımcı çekeceğiz. Sahne XL aslında girişimcilerimizin bir nevi mezuniyeti. Yatırım almaya hazır olanlar sahneye çıkıyorlar. Yurt dışından da buraya yatırımcı getireceğiz. Yıl sonuna kadar da yatırımcı zirvesi yapmayı planlıyoruz.”

“Senegal Dakar’daki bir startup merkeziyle işbirliği içerisinde olacağız”

Nitelikli girişimci sayısını artırmak istediklerini kaydeden Kul, şu ifadeleri kullandı:

“BTM çatısı altında 514 girişimcimiz var. Kadın girişimci oranımız yüzde 24,71’e ulaşarak Türkiye ortalamasının oldukça üzerinde. Girişimlerimiz bu zamana kadar 257 milyon dolar değerleme üzerinden 28 milyon dolardan fazla satış yaptı. Halen destek alan girişimlerimiz arasında en genç girişimcimiz 15 yaşında iken en tecrübelisi 66 yaşında.”

“Kadın girişimcilerin potansiyellerini muhakkak ekosisteme kazandırmalıyız”

Toplantının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Kul, kadın girişimcilere yönelik soruyu şöyle cevapladı:

“Türkiye’de kadın girişimci oranları yüzde 14-15 civarında. Bizde her zaman bu oranın üzerinde oluyor. Doğum oranı düşüyor, genç nüfus diyoruz sürekli ama genç nüfus azalıyor. Bu nedenle bizim kadın girişimcilerin potansiyellerini muhakkak ekosisteme kazandırmalıyız.”

Kul, Anadolu’ya yönelik hedeflere ilişkin ise “Anadolu için şu anda yatırımcı programımız var. İlk etapta Anadolu’daki sermayeye odaklandık. Yavaş yavaş, adım adım gitmek istiyoruz. Anadolu’daki girişimcilerimize de kapımız sürekli açık.” yanıtını verdi.

BTM’deki girişimlerde yapay zeka ve sağlık teknolojilerinin öne çıktığını aktaran Kul, “İlk çeyrekte girişimci sayısını yüzde 30-40 artırdık, bu sayıyı muhafaza etmeyi planlıyoruz. En yakın vadede unicorn çıkarmayı hedefliyoruz, 2025’te neden olmasın?” ifadelerini kullandı.

Hesap Aç, 1.000 TL Kazan. BYBIT TR’ye Şimdi Üye Ol. Reklamdır
Kaynak: AA / Aylin Rana Aydin Kuş – Ekonomi

Related Posts

50 yıl önce kaybolmuştu, yeniden ortaya çıktı

2023 yılında bir turist, sıra dışı bir denizanasına rastladığında bunun ne kadar önemli bir karşılaşma olduğunu bilmiyordu. Ama daha sonra yapılan bir araştırma, bu denizanasının 50 yıldır görünmeyen ve neslinin tükendiği sanılan bir türe ait olduğunu ortaya çıkardı.

Duvarların arkasındaki insanları görebilen sistem

İtalyan araştırmacılar, Wi-Fi sinyalleriyle insan takibi yapabilen “WhoFi” adlı bir sistem icat etti.

Roketlerin biri inip biri kalkarken, olan atmosfere oluyor

Ozon Tabakası’na zarar veriyor diye otomobilleri değiştirten ve inek çiftliklerini de yok etmek isteyen bilim insanları, uzaya çıkmak için yakılan devasa yakıtın yaydığı gazlardan da endişeli.

Garip ama gerçek: Beynimiz sürekli kendi kendini yiyor!

Yetişkin beyninin değişmez olduğu fikri zamanla yerini çok daha dinamik bir tabloya bıraktı. Yeni bulgular, beynin yalnızca öğrenmekle kalmayıp, zaman zaman kendi parçalarını parçalayıp yok ederek işlevini koruduğunu ortaya koyuyor.

Samsung Galaxy S26 serisi hakkında ilk bilgiler ortaya çıkıyor

Samsung’un önümüzdeki yıl tanıtması beklenen Galaxy S26 serisiyle ilgili iddialar, hem donanım hem de tasarım açısından önemli değişiklikleri işaret ediyor. Seride “Plus” modelinin yerini “Edge” alabilir.

Elon Musk’ın yaptıkları kendini bitirdi: Tesla ne teslimat yapabildi ne de karını yükseltebildi

Amerikan elektrikli otomobil üreticisi Tesla’nın net karı, bu yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 16 düşüş kaydetti.